Selasa, 28 Ogos 2012

BOLA-BOLA OHH BOLA

BACA LA...bismillah.... Dengan menyebut nama-Mu aku memulai. Karena-Mu pula aku melangkah. Demi memenuhi seruan-Mu kutepiskan semua ragu. Aku mengharap rahmat-Mu dalam urusan ini. Namun, sungguh aku tidak tahu apa-apa. Pengetahuanku amat terbatas. Hal yang kukira baik di mataku, belum tentu baik di mata-Mu. Hal yang kusangka baik untuk hidupku, belum tentu baik menurut-Mu. Maka, aku mohon arahan-Mu.MUKADIMAH HEHHEEE TTAJUK HARI NI TENTANG BOLA OH BOLA BEST GAK MALM NI ADA PERLAWANAN BOLA DI ANTARA KEDAH VS TRENGGANU..DAH SKOR 2-1 MASING2 MENDAPAT JARINGAN PADA SEPAROH MASA PERTAMA...HARAP2 ADA PERUBAHAN..JARINGAN DI ANTARA TERENGGANU DAN KEDAH...KADANG2 BERDEBAR GAK..JANTUNG NI...TENGOK PEMAIN BERGASAK2 MEREBUTKAN SEBIJI BOLA...INI DIA SENARAI PERLAWANAN MALAM NI SAJA2 SUKA SUKI NAK UPDATE DLM BLOG NTAH APO2 NI.. SEMASA PIALA MALAYSIA : 
 Group A : Johor FA [0] - [0] LionXII 
PKNS FC [0] - [1] Johor FC Group B :
 Kelantan FA [1] - [1] ATM FA
 Kedah FA [2] - [1] Terengganu FA Group C :
 Perak FA [0] - [0] N.Sembilan FA 
Sime Darby [2] - [0] Felda United
 Group D : PBDKT T-team [0] - [1 Selangor FA 
Pahang FA [6] - [0] Sarawak FA Bola...
 Sudah menjadi lumrah dalam hidup lelaki minat bola TAPI WANITA TAK KURANG HEBAT NYA HAHAA ...... Ini tiada double meaning... Straight to the forward... Walaupun aku macam bola bak kata sesetengah orang DI TENDANG KE SANA KE SINI TAPI TAK SAKIT HEHEHE... aku tetap ada jiwa bola... aku pernah main bola.FUTSALL JE LA.. aku penah tengok bola.DALAM TV JE LA.. aku ghairah dengan bola.MINAT JE LA.. sebab bagi aku bola adalah salah satu keindahan hidup... Dan dalam banyak2 bola... bola sepak adalah raja segala bola... Satu pendahuluan yang padat dan bermakna untuk karangan aku kali ini...HEHEHEEE LAYAN JE LA YEEEEEE NI COACH AMBO ADA AJAR TEKNIK2 MAIN FUTSAL SAJA NAK KONGSI BOLEH BELAJAR KE GUANA HEHEE .



1. Menggunakan Bahagian Ujung KASUT KASUT PENTING sekali digunakan dalam permainan futsal. Pemain biasanya menggunakan ujung KASUT untuk mempercepat tendangan mereka. Selain mempercepat tendangan tenaga bola yang di tendang juga cukup keras, lurus dan terarah, sehingga dapat mengahasilkan gol (jika dalam posisi menyerang). Posisi kaki dan lutut HENDAKLAH berbentuk L, supaya arah bola dapat dikendalikan.

 2. MENGUNAKAN BELAKANG KASUT Tendangan ini biasa dilakukan oleh permainan sepak bola ataupun futsal. tendangan ini adalah tendangan dasar dalam permainan bola kaki. 
 3. Menggunakan Tumit Tendangan seperti ini hanya disarankan oleh profesional. Karena tehknik yang digunakan cukup tinggi. tendangan ini BOLEH menipu lawan-lawan kita termasuk kiper  sekali..

4. Menggunakan kasut bagian Luar Tendangan ini cukup sukar untuk dilakukan kerana  harus memiliki power yang besar saat menendang ketepatan kaki saat mengenai bola. Bola yang ditendang akan menghasilkan putaran yang menimbulkan efek berpusing  saat bola itu melaju. Tendangan ini sangat disarankan bagi profesional bukan baru2 nak belajar main..




 Demikian lah tips2 yang boleh saya beri. Semoga bermanfaat dan dapat digunakan saat bermain Futsal.hehehehee.....ok le tu kan.. dan kalau dah bagi tip tu cara main bola boleh la buat pasukan futsal sendiri.. boleh masuk pertandingan bola futsall...dan kalau dah main tu mestilah ada yg kalah dan menangnya ....Adat permainan lor, ada yang menang ada yang kalah bukan? Apa-apa pun we enjoyed the moments. kalah ke menang ke  saya tetap pencinta bola..v enjoy...

Tiada ulasan :

Catat Ulasan