Selasa, 12 Mac 2013

BACA LA...
akhir -akhir ni,aku suka sangat buat gubahan bunga..gubah pelamin,makeup pengantin,ambik gabor...
ni la bunga yang aku gubah masuk pertandingan jadi juara ....tajuk gubahan ku adalah
 hati satu malaysia








ni pulak pelamin yg ade org nak sewa hasil air tangan ku...model kecil...suka la sangat...
sewa sekitar rm satu ribu lima ratus hingga rm lapan ratus je...bagi murah2 
untuk yg nak bajet..                             .makeup dan gambar ade gak 





dan dapat lah pengiktirafan dari akedemik...jank latif




Khamis, 30 Ogos 2012

Aku bangga menjadi rakyat malaysia....ikut aku la blog aku....

    Dalam ku menghirup udara segar pagi ini,dan menikmati udara dari alam yang cantik ciptaan ALLAH YANG maha esa..dari suasana yang aman sentosa..terdetik rasa ingin menulis dan berbicara di alam saiber maya yang tiada penhujungnya...sunguh damai rasa hati mendegar alonan mendayu sang ugas berkicau..bebas menikmati anugerah ALLAH INI...yang tidak boleh di beli di mana2.pon..
satu saat satu detik dan masa, jangan lah ada tangan2 khianat..yang jahat   merobek tanah dan negara yang tercinta ini lagi....berpuluhan tahun...kita sudah Merdeka...merdeka dari nafsu penjajah,merdeka dari nafsu di jajah.. kita BANGSA yg bermaruah...masih ada lagi org menghormati kita....masih ada lagi orang yang ingin berkawan dengan kita..bersaing untuk maju bersama malaysia ku yang tercinta....salam satu malaysia...lihat lah di sekeliling kita...pejam kan mata bertafakur sebentar ,menarik nafas dalam-dalam... berpusatkan fikiran ..mencari di mana pincangnya.negara kita ini...segalanya bermula dengana pinpinan yang hebat tidak mengenal jemu untuk memperjuangkan kan negara di mata dunia. kini kita akan menyambut pula hari kemerdekaan Malaysia yg ke-55 dengan Tema JANJI DITEPATI.. Wahh sudah 55tahun kita merdeka satu jangka masa yg lama.55 tahun dah kitaaaaaaa merdeka....pecaya takkk....:)
dulu nenek selalu bercerita bertapa susahnya mereka.tidak adaapi eletrik guna sabung yg di buat dengan jerami padi bila ingin berjalan malm,ada juga mengunakan pelita ayam.untuk menerangi rumah..untuk kesekolah pon tidak mampu,untuk ke Bandar pon tidak ada kenderaan..berjalan kaki la yang menjadi teman setia... pada zaman itu jika ada orng yg mampu membeli kereta..mereka bukan main kaya lagi...makan, minum pon payah kalau nak minum air,membasuh,mandi kena menguna kan perigi , sungai atau paya2 ...makan pula kutip je pucuk2 kayu...di hutan.mengail ikan puyu sepat keli..untuk di pangang itu pon dah seribu kerahmatan..tapi mereka semua nya cekal menhadapi hidup di zaman itu..tidak merungut sedikit pon..tidak ada pula sakit2 jika berkaki ayam...minum air yg tidak di masak....tapi jika sekarang pasti ramai la yang sakit perut...hahhaahh....jadi kita harus pertahankan kemerdekaan yang kita kecapi ini. biar lah ia akan kekal ke genarasi anak2 cucu,cicit2 kita nanti.....orang dulu2 bermati-matian hendak merdekakan tanah air kita sekarang kita cuma terima saja kesenangan...tidak perlu bersush payah...nak berperang dgn penjajah..cuma yang pasti negara kita adalah untuk kita bukan bangsa asing....sayangilah..negara kita..semoga negara ini di lindungi oleh ALLAH YG MAHA ESA....UNTUK SELAMA-LAMA NYA..AMIN...
YANG BAIK JADIKAN TAULADAN YANG TAK BAIK ADALAH DARI KILAF SAYA SENDIRI....MAAF JIKA PENULISAN INI MENYINGUNG...SESIAPA....IA TIADA KENA MENGENA DGN yg hidup atau pon ygtelah meninggal dunia....WASALAM..
 "sesunguhnya dalam hati amat cintakan negara tanah tumpah darahku."..



just open your eyes and see that life is beautiful..












                        " salam merdeka"

Selasa, 28 Ogos 2012

BOLA-BOLA OHH BOLA

BACA LA...bismillah.... Dengan menyebut nama-Mu aku memulai. Karena-Mu pula aku melangkah. Demi memenuhi seruan-Mu kutepiskan semua ragu. Aku mengharap rahmat-Mu dalam urusan ini. Namun, sungguh aku tidak tahu apa-apa. Pengetahuanku amat terbatas. Hal yang kukira baik di mataku, belum tentu baik di mata-Mu. Hal yang kusangka baik untuk hidupku, belum tentu baik menurut-Mu. Maka, aku mohon arahan-Mu.MUKADIMAH HEHHEEE TTAJUK HARI NI TENTANG BOLA OH BOLA BEST GAK MALM NI ADA PERLAWANAN BOLA DI ANTARA KEDAH VS TRENGGANU..DAH SKOR 2-1 MASING2 MENDAPAT JARINGAN PADA SEPAROH MASA PERTAMA...HARAP2 ADA PERUBAHAN..JARINGAN DI ANTARA TERENGGANU DAN KEDAH...KADANG2 BERDEBAR GAK..JANTUNG NI...TENGOK PEMAIN BERGASAK2 MEREBUTKAN SEBIJI BOLA...INI DIA SENARAI PERLAWANAN MALAM NI SAJA2 SUKA SUKI NAK UPDATE DLM BLOG NTAH APO2 NI.. SEMASA PIALA MALAYSIA : 
 Group A : Johor FA [0] - [0] LionXII 
PKNS FC [0] - [1] Johor FC Group B :
 Kelantan FA [1] - [1] ATM FA
 Kedah FA [2] - [1] Terengganu FA Group C :
 Perak FA [0] - [0] N.Sembilan FA 
Sime Darby [2] - [0] Felda United
 Group D : PBDKT T-team [0] - [1 Selangor FA 
Pahang FA [6] - [0] Sarawak FA Bola...
 Sudah menjadi lumrah dalam hidup lelaki minat bola TAPI WANITA TAK KURANG HEBAT NYA HAHAA ...... Ini tiada double meaning... Straight to the forward... Walaupun aku macam bola bak kata sesetengah orang DI TENDANG KE SANA KE SINI TAPI TAK SAKIT HEHEHE... aku tetap ada jiwa bola... aku pernah main bola.FUTSALL JE LA.. aku penah tengok bola.DALAM TV JE LA.. aku ghairah dengan bola.MINAT JE LA.. sebab bagi aku bola adalah salah satu keindahan hidup... Dan dalam banyak2 bola... bola sepak adalah raja segala bola... Satu pendahuluan yang padat dan bermakna untuk karangan aku kali ini...HEHEHEEE LAYAN JE LA YEEEEEE NI COACH AMBO ADA AJAR TEKNIK2 MAIN FUTSAL SAJA NAK KONGSI BOLEH BELAJAR KE GUANA HEHEE .



1. Menggunakan Bahagian Ujung KASUT KASUT PENTING sekali digunakan dalam permainan futsal. Pemain biasanya menggunakan ujung KASUT untuk mempercepat tendangan mereka. Selain mempercepat tendangan tenaga bola yang di tendang juga cukup keras, lurus dan terarah, sehingga dapat mengahasilkan gol (jika dalam posisi menyerang). Posisi kaki dan lutut HENDAKLAH berbentuk L, supaya arah bola dapat dikendalikan.

 2. MENGUNAKAN BELAKANG KASUT Tendangan ini biasa dilakukan oleh permainan sepak bola ataupun futsal. tendangan ini adalah tendangan dasar dalam permainan bola kaki. 
 3. Menggunakan Tumit Tendangan seperti ini hanya disarankan oleh profesional. Karena tehknik yang digunakan cukup tinggi. tendangan ini BOLEH menipu lawan-lawan kita termasuk kiper  sekali..

4. Menggunakan kasut bagian Luar Tendangan ini cukup sukar untuk dilakukan kerana  harus memiliki power yang besar saat menendang ketepatan kaki saat mengenai bola. Bola yang ditendang akan menghasilkan putaran yang menimbulkan efek berpusing  saat bola itu melaju. Tendangan ini sangat disarankan bagi profesional bukan baru2 nak belajar main..




 Demikian lah tips2 yang boleh saya beri. Semoga bermanfaat dan dapat digunakan saat bermain Futsal.hehehehee.....ok le tu kan.. dan kalau dah bagi tip tu cara main bola boleh la buat pasukan futsal sendiri.. boleh masuk pertandingan bola futsall...dan kalau dah main tu mestilah ada yg kalah dan menangnya ....Adat permainan lor, ada yang menang ada yang kalah bukan? Apa-apa pun we enjoyed the moments. kalah ke menang ke  saya tetap pencinta bola..v enjoy...

Ahad, 26 Februari 2012

Isnin, 20 Februari 2012